MILJARDEN FLARDEN 150

MILJARDEN FLARDEN 150 

Ik heb geen moto. Nooit gehad. Toch ben ik fan. De allereerste senryu die ik schreef, luidde (titel Harley Babyson): ‘Je moet er jaren/voor sparen voor je het ding/onder de knie hebt’. In 2024 is het ook een halve eeuw geleden dat in Amerika de filosofische roman ‘Zen and the Art of Motorcycle Maintenance’ van Robert Pirsig verscheen, een van mijn voorkeurboeken. Een zeer verstandig man die ook sleutelen kan. Even de auteur van dit cultboek citeren: ‘De vraag Wat is nieuw? moet worden gevolgd door de vraag Wat is best?’ Ik licht er nog een zin uit die zowel anno 1974 als 2024 op mens en maatschappij van toepassing is: ‘Hier zijn baggerwerkzaamheden schreeuwend hard nodig’. In het bezit van een moersleutel waarvan de bekwijdte met behulp van een wormwiel verstelbaar is, zodus aanpasbaar aan elke maat zeskantige of vierkante moer of boutkop, maar niet in het bezit van een brommer: de Schrijver van Miljarden Flarden, geheel de uwe.    

Populaire posts van deze blog

MILJARDEN FLARDEN 01

MILJARDEN FLARDEN 201