MILJARDEN FLARDEN 175

MILJARDEN FLARDEN 175 

Het schap met de minst verkochte of gelezen boeken is wellicht het dichterschap. Eerder heeft men eieren en olie en halfvolle melk nodig. Toch grijpt men ook naar een of ander gedicht ter gelegenheid van leven, liefde of dood. Een apart gedicht doet het wel; een hele bundel is van het goede of het minder goede te veel. Ik heb onlangs ongeveer 233 gedichtenbundels uit mijn bibliotheken verbannen via diverse kanalen (gift, kringloop, pulp, plet, container, Oxfam, hoedje-van-papier), maar in mijn hoofd zitten wel 17 gedichten die me ten zeerste aanspreken. Ik stof ze af en toe af – wat een ritmisch versje! Kijk uit voor de dichter, of je ligt er. Dicht is dicht, of wat dacht je. Eieren voor zijn geld kiezend: de Schrijver van Miljarden Flarden, geheel de uwe.

Populaire posts van deze blog

MILJARDEN FLARDEN 01

MILJARDEN FLARDEN 201

MILJARDEN FLARDEN 150