MILJARDEN FLARDEN 363

MILJARDEN FLARDEN 363 

De dopjes op de parfumflesjes zijn in dusdanige kleuren dat het spuitgaatje met het blote oog vrijwel onzichtbaar blijft. Daardoor spuit men vaak in het wilde weg en verspilt men extra inhoud, waardoor men weer vlugger een nieuw flesje moet aankopen. Een vuile commerciële truc. Vele verpakkingen zijn zonder extra werktuigen niet open te krijgen. Sommige omhulsels zijn zelfs om het product heen gesmolten. Mensen krijgen het daardoor zo op de heupen dat ze soms in een opwelling van woede en onmacht het aangekochte product vernielen. Ergernis. De fameuze soepkommetjes met de leeuwenkopjes als handgrepen wekken al decennialang de ergernis van restaurantbezoekers. Niet alleen zijn die ‘oren’ onfunctioneel – je hebt er geen greep aan en je verbrandt gelijk je vingers –, maar de smallere hals en voet van die dikbuikige soepkommetjes beletten ook vlotte consumptie van de inhoud. De gewenste inhoud van je lepel bereikt nooit je mond. Frustratie. Sommige bijsluiters vormen een heus boek, waarin het bovendien vaak zoeken is naar correcte uitleg in de moedertaal. Vooral bij elektronica en computers horen complete romans. Je moet al een dag vrijaf nemen om die ook maar gelezen te krijgen. Balen. Parfum, plastic, soep, bijsluiters: de vier pijlers van de sessie Woedebeheersing, georganiseerd door de Schrijver van Miljarden Flarden, geheel de uwe.

Populaire posts van deze blog

MILJARDEN FLARDEN 201

MILJARDEN FLARDEN 279

MILJARDEN FLARDEN 348