MILJARDEN FLARDEN 203

MILJARDEN FLARDEN 203 

Grondwater. Koopkracht. Tractoren. Maak mijn bolletje vol en ik pak het aan. Weg met de droogte! Stop de armoede! Takel de tractoren! Voorwaar ik zeg u: het water bereikt weer hoogte en u ruikt weer euroma en ik trakteer u op worst als u in het kieshokje aan mij denkt. U herkent mij aan mijn brede grimlach en mijn graaivingers, getraind op talloze recepties. Nu! Doen! Actie! Kapotlood of crashcompu: het zal mij worst wezen! Vul mijn holle bol in dat hok! Toen kraaide de windhaan driemaal hoog van de toren, en zie: het grondwater zakte, de koopkracht slonk en tractoren keerden terug. Een pre-electorale scène beschreven door een VB, ofte Verbijsterde Burger: de Schrijver van Miljarden Flarden, geheel de uwe.  

Populaire posts van deze blog

MILJARDEN FLARDEN 01

MILJARDEN FLARDEN 201

MILJARDEN FLARDEN 150